Raadpleeg altijd eerst onze rubriek online zelfhulp. Daar helpen we je om het probleem te identificeren en kan je de veelgestelde vragen bekijken. Veel kleine problemen kun je zelf oplossen, zonder dat een reparatie nodig is.
Afhankelijk van de storing, leeftijd en status van je toestel, voert onze klantendienst een analyse uit om de beste oplossing te bepalen. Daarna geven we je advies. In de meeste gevallen bevelen we een reparatie aan, als dat technisch en economisch de moeite loont. Maar uiteindelijk beslis je zelf wat er met je toestel gebeurt.
Moet er een technicus langskomen voor een reparatie en blijkt die niet mogelijk of niet aanbevolen – bijvoorbeeld voor toestellen die niet meer onder de garantie vallen? Dan betaal je enkel de verplaatsing- en analysekosten van € 99,99 en krijg je een waardebon van € 50 voor de aankoop van een nieuw Bosch-huishoudtoestel naar keuze.
De Bosch klantenservice gebruikt uitsluitend originele reserveonderdelen. Bosch biedt voor toestellen die voor 1 januari 2023 geproduceerd zijn minstens 10 jaar lang een uitgebreid assortiment aan originele onderdelen. Voor grote huishoudtoestellen, zoals wasmachines, vaatwassers, ovens, kookplaten, koelkasten die na 1 januari 2023 geproduceerd zijn, geldt dat de meeste onderdelen tot wel 15 jaar* na de productie op voorraad liggen. Ben je in het bezit van een klein huishoudtoestel? Goed nieuws! Een hele reeks onderdelen blijft minstens 10 jaar* beschikbaar. Ons technisch team analyseert vooraf elk probleem. Zo zorgen we ervoor dat de technieker de nodige reserveonderdelen bijheeft.
*Dit geldt voor reserveonderdelen die essentieel zijn voor het gebruik van het toestel (met uitzondering van esthetische onderdelen, accessoires en niet-bewaarbare onderdelen).
Valt je toestel nog onder de tweejarige Bosch fabrieksgarantie? Dan is de herstelling gratis.
Is je toestel niet meer gedekt? Dan bepaalt de technieker de prijs van de herstelling. Hij zal je voor hij begint een kostenindicatie bezorgen. Besluit je toch af te zien van de reparatie? Dan betaal je enkel de verplaatsing- en analysekosten van € 99,99 en krijg je een waardebon van € 50 voor een nieuw Bosch-huishoudtoestel naar keuze.
Het volledige bedrag van de herstelling betaal je ter plaatse en de dag zelf aan de Bosch-specialist. Dat kan elektronisch via een betaalterminal, of per overschrijving.
Voor elke herstelling die de Bosch-technieker uitvoert, krijg je 24 maanden waarborg op het vervangen onderdeel, de werkuren en de verplaatsingskosten.
Op elke reparatie die Bosch Service uitvoert, geldt 24 maanden waarborg.
We gebruiken uitsluitend originele onderdelen van Bosch voor alle reparaties.
Bekijk de tarieven voor de reparatie van kleine huishoudtoestellen hier.
Om onze producten en diensten te verbeteren, zijn we steeds op zoek naar feedback van onze klanten. Kan je ons helpen met het beantwoorden van deze korte enquête?
Alvast bedankt!
Heb je hulp nodig? Aarzel niet om contact met ons op te nemen of ons te bellen op het nummer 02/475 70 01.