[global.common.btn.skiptocontent]
Huishoudelektro
Inloggen/account maken

Algemene voorwaarden voor de levering en de installatie van grote huishoudtoestellen in België

Inleiding

Deze algemene voorwaarden worden enerzijds gesloten tussen de NVBSH Home Appliances, met maatschappelijke zetel te 1000 Brussel, Picardstraat 7 - Box 400 en gekend onder het ondernemingsnummer 0465.054.226 (telefoon 02/475.70.02 - e-mail BRU-Installation@bshg.com) (hierna “BSH”’ genoemd) en anderzijds door eenieder die een aankoop heeft verricht (hierna “Koper” genoemd) (BSH en Koper worden hierna gezamenlijk “Partijen” genoemd) van bepaalde goederen (hierna “Toestellen” genoemd) dewelke geleverd en geïnstalleerd dienen te worden in de woning van de Koper.

-

Artikel 1 – Algemene voorwaarden

  • Onder installatie worden alle werken verstaan die te maken hebben met het plaatsen en het aansluiten van het toestel. De pré-installatie moet voldoen aan de beschrijving hernomen in de installatierichtlijnen. Aan onroerende goederen worden geen aanpassingen aangebracht.
  • Indien de installatie niet kan uitgevoerd worden wegens een niet conforme pré-installatie, wordt de verplaatsingsvergoeding aangerekend per bestelling.
  • Iedere bijkomende dienst, die niet hernomen is in de voorgestelde forfaits zal worden gefactureerd in regie - volgens de technische mogelijkheden en de geldende tarieven op het moment van de aanvraag.
  • Elke werkzaamheid, afwijkend van de voorwaarden vermeld in artikel 2, 3 en 4, zal worden gefactureerd volgens de geldende tarieven op het moment van de aanvraag.
  • Voor elke bijkomende dienst die uitgevoerd kan worden volgens de technische mogelijkheden, kan een bestek worden aangevraagd via BRU-Installation@bshg.com.
  • Elke afwijking van onze installatieprocedure moet vermeld worden op de kopie van de leveringsbon en moet binnen de twee kalenderdagen na levering teruggestuurd worden naar BRU-Installation@bshg.com.

-

Artikel 2 - Voorwaarden voor de levering van een toestel

  • Het forfait is van kracht voor elke bestelling van huishoudtoestellen.
  • Het forfait is uniek per bestelling (uniek leveringsadres).
  • De basislevering omvat enkel levering voor de toegangsdeur van de woning, op het gelijkvloers.
  • De levering gebeurt door de logistieke partner van BSH, dewelke de Koper zal contacteren voor de levering van het toestel
  • Indien de levering op een hogere verdieping dan de derde verdieping moet uitgevoerd worden of het toestel niet via de lift of de trap kan geleverd worden, zijn de kosten voor een externe lift en gereserveerde parkingplaats ten laste van de Koper.

-

Artikel 3 - Voorwaarden voor de desinstallatie van het oude toestel

  • Het toestel moet makkelijk bereikbaar zijn.
  • De externe elementen aan het toestel moeten op voorhand verwijderd zijn (plinten, decoratieve tegels,...).
  • De elektrische installatie moet conform zijn en makkelijk toegankelijk.
  • Het oude toestel wordt uit de woonplaats verwijderd op dezelfde wijze als de levering van het nieuwe toestel.
  • Voor elk toestel met wateraansluiting: De wateraansluiting moet conform zijn, op bestaande kraan en makkelijk toegankelijk.
  • Voor elk toestel met gasaansluiting: De gasaansluiting moet conform en makkelijk toegankelijk zijn.

-

Artikel 4 - Gedetailleerde voorwaarden en omschrijvingen van de diensten omtrent de installatie van het toestel

Algemene voorwaarden

  • De elektrische installatie moet voldoen aan volgende normen: de installatie moet conform zijn, makkelijk toegankelijk en op correcte afstand voor de aansluiting, met de nodige kabel ter beschikking voor het nieuwe toestel.
  • Voor elk toestel met wateraansluiting: Moet de wateraansluiting conform zijn, op een bestaande kraan, makkelijk toegankelijk en op correcte afstand voor de aansluiting, met de nodige slang ter beschikking voor het nieuwe toestel.
  • Voor elk toestel met gasaansluiting: Moet de aansluiting op de gaskraan conform zijn, makkelijk toegankelijk en op correcte afstand voor de aansluiting, met de nodige slang ter beschikking voor het nieuwe toestel.
  • Voor elke aansluiting van een dampkap met luchtafvoer moet deze afvoer conform zijn aan de installatievoorschriften van het toestel.

-

Inbegrepen diensten voor elk type toestel

  • Uitpakken van het toestel en terugname van het verpakkingsmateriaal.
  • Waterpas plaatsen van het toestel; eventuele regeling van de poten.
  • Elektrische aansluiting.
  • Werkingstest.
  • Afgifte van de gebruiksaanwijzing.
  • Korte uitleg over de werking van het toestel.

-

Diensten niet inbegrepen in het forfait (deze diensten kunnen aangevraagd worden en zullen in regie gefactureerd worden volgens de mogelijkheden)

  • Aanpassen van de uitsnijding in het werkblad (met uitzondering van synthetisch materiaal en graniet) , meubel,...
  • Aanpassen van de decoratieve deur indien deze te groot is voor het nieuwe toestel (met uitzondering van hoogglans, synthetische materialen en specifieke profielen).
  • Demonteren en opnieuw monteren van externe elementen aan het toestel (plinten, decoratieve hulpstukken,...).
  • Aanpassing van de spuitstukken voor butaan/propaangas.
  • Controle en analyse van de geïnstalleerde luchtafvoer voor een dampkap.
  • Specifieke uitsnijding voor het plaatsen van de dampkap.
  • Aanbrengen/verwijderen siliconen.

-

Inbegrepen diensten bij de installatie per productgroep

Wasmachine:

  • Ontgrendelen van de trommel.
  • Aansluiting op bestaande kraan.
  • Aansluiting van de afvoerslang op bestaande en conforme afvoer.
  • Eventuele plaatsing van de bestaande decoratieve deur.

-

Vaatwasmachine:

  • Aansluiting op bestaande kraan.
  • Aansluiting van de afvoerslang op bestaande en conforme afvoer.
  • Eventuele bevestiging van het toestel in het keukenmeubel.
  • Eventuele plaatsing van de bestaande decoratieve deur.

-

Droogkast:

  • Eventuele aansluiting van de afvoerslang.
  • Eventuele plaatsing van de bestaande decoratieve deur.

-

Koelkast, diepvriezer, Side-by-side, wijnkoeler (diensten in functie van het type toestel):

  • Bevestiging van het toestel in het keukenmeubel.
  • Plaatsing van de bestaande bekleding van het toestel.
  • Eventuele verandering van de deurrichting indien het gekozen model dit toelaat
  • Aansluiting op bestaande kraan.
  • Plaatsing van de waterfilter.

-

Oven, microgolfoven:

  • Bevestiging van het toestel in het keukenmeubel.
  • Plaatsing van de bestaande bekleding van het toestel.
  • Espressotoestel, Stoomoven (diensten in functie van het type toestel): Bevestiging van het toestel in het keukenmeubel.
  • Plaatsing van de bestaande bekleding van het toestel.
  • Aansluiting op bestaande kraan.
  • Plaatsing van de waterfilter.

-

Kookplaat:

  • Controle van dikte van het werkblad.
  • Controle van het voltage, gevolgd door elektrische aansluiting.
  • Eventuele gasaansluiting.

-

Kookfornuis:

  • Eventuele gasaansluiting

-

Dampkap:

  • Plaatsing van de dampkap met de nieuwe montagekit.
  • Eventuele aansluiting op het luchtafvoersysteem.

-

-

Artikel 5 - Betaling

Interventies moeten contant worden betaald op het moment dat de bestelling wordt geplaatst of, uiterlijk, vóór de levering, volgens de Algemene Voorwaarden voor verkoop op afstand die aan de Koper worden meegedeeld op het moment dat de bestelling wordt geplaatst.

-

Artikel 6 - Schade

De Koper heeft het recht om een toestel te weigeren wanneer deze bij de levering beschadigd is. Voor toestellen die direct zijn aangekocht bij BSH, kan de Koper dit tot 2 maanden na de levering schriftelijk melden aan BSH. BSH kan de Koper een compensatie aanbieden indien die bereid is om het beschadigde toestel toch te behouden. Klachten betreffende een gebrekkige installatie of schade aan het interieur dienen schriftelijk overgemaakt te worden aan BSH binnen de 48 uren na de levering of installatie (BRU-Installation@bshg.com)

-

Artikel 7 - Bescherming persoonsgegevens

BSH verzamelt de persoonsgegevens van de Koper onmiddellijk tijdens de aanvraag voor levering en installatie. BSH als verwerkingsverantwoordelijke verwerkt de persoonsgegevens van de Koper met als doeleinde haar contractuele verplichtingen te kunnen uitvoeren voortvloeiende uit de aanvraag tot levering en installatie en, indien nodig, met marketing doeleinden voor dewelke de Koper geldig zijn toestemming heeft gegeven. De Koper heeft het recht op inzage in zijn persoonsgegevens, rectificatie, gegevenswissing, de beperking van de verwerking ervan

alsook het recht om tegen de verwerking bezwaar te maken. De Koper heeft eveneens het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dit wil zeggen het recht om alle persoonsgegevens die de Klant heeft verstrekt te ontvangen in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te verkrijgen en het recht om die gegevens aan een andere verwerkingsverantwoordelijke over te dragen zonder daarbij gehinderd te worden door BSH. Om deze rechten te kunnen uitoefenen, dient het webformulier ingevuld te worden op https://datarequest.bsh-group.com. De Koper kan ook een email richten aan Data-Protection-BE@bshg.com of een brief sturen op het bovenvermelde adres van BSH. De Koper heeft daarenboven het recht om klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit voor gegevensbescherming. Voor alle bijkomende informatie met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, kan de privacyverklaring geraadpleegd worden op: https://www.bsh-group.com/be/nl/gegevensbescherming.

-

Artikel 8

Algemeen

Deze voorwaarden kunnen enkel gewijzigd worden door een schriftelijke overeenkomst, behoorlijk ondertekend door BSH en de Koper.

De nietigheid van om het even welke bepaling van deze voorwaarden zal geen enkele invloed hebben op de geldigheid van de overige